Dla Lekarzy

Wyżej w wynikach wyszukiwania

Kategoria | Porady
Wyżej w wynikach wyszukiwania

Jak być łatwiej odnajdywanym przez pacjentów?

Setki tysięcy specjalistów zamieszczają swoje wizytówki w Internecie. Jednak pacjenci w rzeczywistości przeglądają tylko kilka pierwszych pozycji spośród wyników wyszukiwania. Korzystając z kilku prostych zasad uzupełniania profilu, możesz wpłynąć na to, jak wiele osób odnajdzie Cię w sieci.

Opis

Jednym z najważniejszych elementów na Twoim profilu jest opis. Dlaczego? Tekst opisu jest „czytany” przez wyszukiwarki internetowe. Zamieszczenie odpowiedniej treści zwiększa więc szansę, że to właśnie z Twoją wizytówką zapozna się pacjent.

Pamiętaj, aby opisie zamieścić, oprócz elementów takich jak wykształcenie, przebyte kursy oraz ogół doświadczenia, informacje o przeprowadzanych zabiegach oraz leczonych chorobach. Pacjenci bowiem równie często wyszukują lekarzy, wpisując w wyszukiwarkę nazwę schorzenia lub zabiegu, jak za pośrednictwem specjalizacji.

Krajowe Centrum Pacjenta umożliwia Ci dodatkowo sformatowanie tekstu, dzięki czemu nie tylko będzie on czytelniejszy dla pacjenta, ale także możesz powędrować w górę w wynikach wyszukiwania. Z pomocą przychodzi proste pogrubienie – warto wyróżnić w ten sposób najistotniejsze kwestie, jak najważniejsze wykonywane przez Ciebie zabiegi lub choroby, których leczenie jest Twoją specjalnością.

Specjalizacje

Ważne jest uzupełnienie wszystkich Twoich specjalizacji. Nie pomijaj żadnej – pacjenci odnajdą Cię wtedy łatwiej. A jeżeli któraś ze specjalizacji nie figuruje do zaznaczenia na liście (np. neurologopeda), możesz ją po prostu umieścić w opisie i pogrubić. Dzięki temu Twój profil będzie brany pod uwagę również wtedy, gdy pacjent będzie szukać lekarza wśród węższych specjalizacji.

Kompletność profilu

Warto uzupełnić swój profil w jak największym stopniu. W Krajowym Centrum Pacjenta możesz bezpłatnie wzbogacić swój profil o dodatkowe zdjęcia Twoje, gabinetu lub certyfikaty. Wszystkie te elementy zostaną przez wyszukiwarkę uznane za unikalne treści, co zwiększy atrakcyjność Twojego profilu w jej „oczach”, a dodatkowo przyciągnie wzrok większej ilości pacjentów.

Pacjenci

Aktywność pacjentów ma kolosalne znaczenie – każde unikalne wejście na Twój profil wyszukiwarki traktują jako polecenie przez użytkownika. Warto więc zachęcać pacjentów do odwiedzania Twojej wizytówki oraz do oceniania Twojej pracy. Każda opinia o Tobie, nawet negatywna, to dodatkowa treść związana z Tobą, co wpływa na ocenę ze strony wyszukiwarek internetowych.

Odnośniki

Kolejnym sposobem na zwiększenie odwiedzin jest umieszczanie odnośników. Masz swoją stronę internetową? Umieść na niej wdżet od KCP.PL. Udzielasz się aktywnie na forach medycznych? Dodaj w podpisie link do Twojego profilu w Krajowym Centrum Pacjenta.

Przeczytaj więcej o widźetach.

Możesz również prowadzić na swojej stronie blog z artykułami dla pacjentów, dodając w nim odnośnik do Twojego profilu. Jeżeli natomiast nie masz własnej strony internetowej, możesz pisać artykuły na KCP.PL – pod każdym z nich widoczny będzie link do Twojej wizytówki w Krajowym Centrum Pacjenta, zwiększając w ten sposób ilość odnośników prowadzących do Twojej strony.

Sprawdź, dlaczego warto pisać artykuły dla pacjentów.

Efekty

Zastosowanie się do powyższych wskazówek zwiększy znacznie prawdopodobieństwo, że więcej osób trafi na Twój profil. Oczywiście, nie musi to nastąpić w każdym przypadku, gdyż pacjenci wpisują w wyszukiwarki najróżniejsze treści. Jednak warto poświęcić kilka minut na wzbogacenie Twojej wizytówki – pozwoli z powodzeniem konkurować z tysiącami innych wyników wyszukiwania.

Jeżeli masz pytania, zostaw je w komentarzu lub prześlij na adres pomoc@kcp.pl.

Nie masz konta w KCP.PL? Zarejestruj się i daj się dostrzec pacjentom.

zobacz inne artykuły

Na naszym forum

Podyskutuj na forum o tym artykule

Komentarze