Dla Lekarzy

Usprawnij pracę swojej recepcji

Porady
Usprawnij pracę swojej recepcji
Autor:

Automatyczne powiadomienia o wizytach zmienią Twoją pracę

Prowadzenie profesjonalnego gabinetu lekarskiego wymaga od nas szczególnej dbałości o sprawny kontakt z pacjentem. Według przeprowadzonej przez KCP.PL ankiety1, ponad 45% pacjentów nie jest zadowolonych z przepływu informacji przed wizytą, a 70% życzyłoby sobie wprowadzenia nowoczesnych i szybkich form komunikacji z lekarzem, takich jak wiadomości e-mail oraz SMS.

W jakie sposób, nie angażując dodatkowych osób do obsługi recepcji w Twoim gabinecie, zapewnić wzrost jakości kontaktu z pacjentem? W jaki sposób, nie tracąc swojego cennego czasu, powiadomić pacjenta o nadchodzącej wizycie lub jej odwołaniu? I w końcu – jak zachęcić pacjenta, aby poinformował nas, że nie przyjdzie na umówioną wizytę? W rozwiązywaniu tych problemów przychodzą nam z pomocą narzędzia automatyzujące pracę recepcji.

Jednym z takich narzędzi jest internetowy Terminarz Wizyt z systemem automatycznych powiadomień od KCP.PL [zobacz zakres funkcjonalności].

Rejestracja pacjenta

Recepcja online! Rola Twojej tradycyjnej recepcji zostanie usprawniona dzięki możliwości rezerwacji wizyty za pośrednictwem internetowego Terminarza – całodobowo, bez przerw. Ty jako lekarz zostaniesz poinformowany o nowej wizycie za pomocą wiadomości e-mail oraz SMS. Pacjent otrzyma potwierdzenie umówionej wizyty na podany adres e-mail, będzie mógł je także pobrać w formie PDF i wydrukować. A w sytuacji, gdy z pewnych przyczyn zostaniesz zmuszony zmienić termin wizyty, pacjent również zostanie o tym powiadomiony.

Przypomnienia o wizycie

Przypomnienie SMS-em i mailem o wyznaczonym terminie wizyty pacjent otrzyma 24 godziny wcześniej. Dzięki temu zmniejszysz ryzyko sytuacji, w której osoba ta nie stawi się na czas bądź zapomni o spotkaniu. Pacjenci, którzy umówili się na wizytę telefonicznie i zostali dodani ręcznie do Terminarza (możesz to zrobić korzystając z przycisku Dodaj wizytę, widocznego po zalogowaniu na Twoje konto), również otrzymają przypomnienia o nadchodzących wizytach.

Przypomnienia o wizytach

Odwołanie lub rezygnacja z wizyty

W przypadku, gdy pacjent zrezygnuje z wizyty, zostaniesz o tym powiadomiony poprzez SMS i e-mail. Zwolniony termin zostanie przywrócony do terminarza i udostępniony innym pacjentom.

Odwołanie wizyty

Sam również możesz odwołać wizytę, klikając w przycisk Odwołaj przy wybranym terminie (dział Wizyty), a pacjent w tej sytuacji otrzyma automatyczne powiadomienia.

Odwołanie wizyty

Urlop

W każdej chwili możesz uaktywnić urlop w wybranym przez siebie okresie. Spowoduje to, że wszystkie wizyty przypadające w tym terminie zostaną odwołane. Urlop możesz uruchomić wpisując zakres dat, a następnie zatwierdzając, w sekcji Terminarz na Twoim koncie.

Aktywacja urlopu

Pacjenci z umówionymi w tym czasie wizytami zostaną automatycznie poinformowani o ich anulowaniu, podobnie jak w przypadku ręcznego odwołania przez Ciebie spotkania – poprzez e-mail i SMS.

Aktywacja pakietu SMS

Po rejestracji otrzymujesz od KCP.PL 10 bezpłatnych wiadomości SMS. Po ich wyczerpaniu możesz korzystać z bezpłatnych powiadomień mailowych. W dowolnej chwili masz także możliwość zakupu pakietu SMS na zasadzie prepaid (przedpłaty), dzięki czemu komunikaty w takiej formie będą w dalszym ciągu docierać do pacjentów. Proces zakupu pakietu SMS został szczegółowo opisany tutaj.

Ustawienia powiadomień

Twoje preferencje, dotyczące wysyłania powiadomień w formie wiadomości e-mail oraz SMS, możesz dowolnie określić zaznaczając odpowiednie chceckboxy w działe Ustawień na Twoim koncie.

Ustawienia powiadomień

Nie masz jeszcze konta w Krajowym Centrum Pacjenta? Zarejestruj się już dziś i korzystaj z wygodnego zarządzania swoją pracą.

Jeżeli masz pytania lub wąpliwości, podziel się nimi w komentarzu lub napisz na [email protected].

____________________

1 Badana próba wynosiła 3471 losowo wybranych osób odwiedzających portal KCP.PL

KCP.PL
zobacz inne artykuły

Na naszym forum

Podyskutuj na forum o tym artykule

Komentarze