PoradyWielu lekarzy przyjmuje pacjentów w więcej niż jednym gabinecie. Oznacza to zazwyczaj konieczność niewygodnego prowadzenia kilku terminarzy wizyt. Jak więc ułatwić sobie pracę?
PoradySpecjaliści prowadzą często papierowe kalendarze, w których zapisuje swoje wizyty. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie, grupujące nadchodzące spotkania według dat, jednak stwarza też pewne problemy. Trzeba mieć przy sobie kalendarz, aby przejrzeć wizyty, a jeżeli chcemy dodać jakieś notatki – często brakuje miejsca. Jak sobie z tym poradzić?
PoradyCoraz więcej specjalistów przekonuje się do takiego rozwiązania, choć niektórzy zachowują w dalszym ciągu sceptyczne podejście. Ci drudzy często uważają, że warto najpierw porozmawiać z pacjentem przed wizytą albo po prostu nie chcą zmieniać swojego dotychczasowego systemu, na bazie którego pracują od lat. Jak korzystanie z Terminarza wizyt wygląda w praktyce
PoradySetki tysięcy specjalistów zamieszczają swoje wizytówki w Internecie. Jednak pacjenci w rzeczywistości przeglądają tylko kilka pierwszych pozycji spośród wyników wyszukiwania. Korzystając z kilku prostych zasad uzupełniania profilu, możesz wpłynąć na to, jak wiele osób odnajdzie Cię w sieci.
PoradyZnakomita większość pacjentów wybiera lekarza w oparciu o opinie innych osób. Jednak opinie te rzadko pojawiają się na stronach lekarzy – najczęściej są one zamieszczane na portalach takich, jak Krajowe Centrum Pacjenta. Jeżeli masz swoją stronę internetową, możesz zamieścić na niej widżet od KCP.PL, dzięki czemu ci pacjenci, którzy trafią najpierw na Twoją witrynę, będą mogli w łatwy sposób zapoznać się z opiniami o Tobie.
PoradyStatystyki mówią wyraźnie – aż 91% pacjentów w wieku 25-39 lat szuka informacji o chorobach i porad zdrowotnych przede wszystkim w Internecie. Dopiero w drugiej kolejności idą na wizytę u specjalisty. Warto wykorzystać ten fakt, aby zbudować swój wizerunek w oczach pacjentów.
PoradyW dobie Internetu, pacjenci to w nim najczęściej szukają specjalistów. Dlatego ważne jest odpowiednie uzupełnienie profilu - w sposób, który pozwoli przyciągnąć i utrzymać uwagę potencjalnego pacjenta. Jak to zrobić?
PoradyWszyscy specjaliści, którzy chcą zwiększyć liczbę pacjentów, wiedzą, że muszą odbierać telefony. W końcu każde połączenie może skutkować potencjalną wizytą. Jednak w rzeczywistości niemal 50% lekarzy nie odbiera telefonów od pacjentów. Czy istnieje rozwiązanie tej sytuacji?
PoradyProwadzenie profesjonalnego gabinetu lekarskiego wymaga od nas szczególnej dbałości o sprawny kontakt z pacjentem. Według przeprowadzonej przez KCP.PL ankiety, ponad 45% pacjentów nie jest zadowolonych z przepływu informacji przed wizytą, a 70% życzyłoby sobie wprowadzenia nowoczesnych i szybkich form komunikacji z lekarzem, takich jak wiadomości e-mail oraz SMS.
PoradyWiększość pacjentów przy wyborze specjalisty kieruje się opiniami innych osób – znajomych i rodziny, a coraz częściej tymi, które można znaleźć w Internecie. Jak wykorzystać je na swoją korzyść?