Dla Lekarzy

Porady dla pacjentów

Porady
Porady dla pacjentów
Autor:

Jak pisanie porad wpłynie na Twoją relację z pacjentami?

Statystyki mówią wyraźnie – aż 91% pacjentów w wieku 25-39 lat szuka informacji o chorobach i porad zdrowotnych przede wszystkim w Internecie.1 Dopiero w drugiej kolejności idą na wizytę u specjalisty. Warto wykorzystać ten fakt, aby zbudować swój wizerunek w oczach pacjentów.

Porady

Masz swoją stronę internetową? W wolnej chwili zamieść na niej napisany przez Ciebie artykuł, np. na temat jednej z leczonych przez Ciebie chorób – o profilaktyce, przyczynach i leczeniu. Dzięki temu pacjenci będą mogli przeczytać opinię specjalisty w tym temacie, nie polegając wyłącznie na informacjach zamieszczonych przez przypadkowe osoby (które to są często błędne).

Jeżeli udzielasz się na forach medycznych, link do takiego artykułu będziesz mógł również wysłać, odpowiadając na pytanie pacjenta. Nie tylko zyska on w ten sposób dostęp do wartościowej treści, ale stanowić to będzie dodatkową promocję Twojej działalności.

Sposób pisania

Nie wystarczy jednak napisać specjalistycznego tekstu, aby pacjenci go czytali. Pamiętaj, że większość pacjentów nie jest zaznajomiona z terminologią medyczną, w związku z czym jej natłok w artykule odstraszy potencjalnego czytelnika. Całość musi być napisana w przystępny sposób, opisując problem zrozumiałym językiem. Dzięki temu odbiorca będzie miał zagadnienie przedstawione czytelnie, co zwiększy jego zadowolenie. Dodatkowo – będziesz w jego oczach postrzegany jako osoba, która potrafi dobrze się komunikować. A to jest aspekt niezwykle ceniony przez pacjentów.

Alternatywne miejsce

Jeżeli nie masz swojej strony internetowej, możesz pisać teksty dla portali, które takie treści zamieszczają, w tym na KCP.PL. Wystarczy, że zarejestrujesz się bezpłatnie w serwisie, sporządzisz artykuł i prześlesz go na adres [email protected]. Artykuł zostanie oznaczony jako napisany przez lekarza, pojawi się przy nim również link do Twojego profilu. Dzięki temu zwiększysz swój profesjonalizm w oczach czytelników. A dodatkowo – więcej osób wejdzie na Twój profil, co oznacza więcej potencjalnych pacjentów.

____________________

1 Na podstawie ankiety przeprowadzonej przez KCP.PL na grupie 7391 osób w maju 2015 r.

KCP.PL
zobacz inne artykuły

Na naszym forum

Podyskutuj na forum o tym artykule

Komentarze