Dla Lekarzy

Opinie o lekarzach

Porady
Opinie o lekarzach
Autor:

Wartość opinii na Twój temat

Większość pacjentów przy wyborze specjalisty kieruje się opiniami innych osób – znajomych i rodziny, a coraz częściej tymi, które można znaleźć w Internecie. Jak wykorzystać je na swoją korzyść?

Dlaczego warto śledzić opinie?

Warto poświęcić uwagę na przeglądanie komentarzy dotyczących Twojej osoby, stanowią one bowiem w dużej mierze informację zwrotną odnośnie Twojej działalności. Pacjent często może nie przekazać Ci swoich uwag wprost, natomiast dużo chętniej wypowie się poza gabinetem. Z takich opinii możesz więc wyciągać wnioski, udoskonalając swoją działalność. Również w przypadku pojawienia się negatywnych komentarzy – możesz na nie odpowiednio reagować.

Opinie w Krajowym Centrum Pacjenta

KCP.PL publikuje wyłącznie opinie dotyczące Twojej działalności - zabronione jest dodawanie komentarzy obraźliwych bądź wulgarnych, czy też naruszających Twoje dobro osobiste. Wskazane jest również zamieszczenie przez pacjenta daty i celu wizyty. Pamiętaj jednak, że publikujemy opinie zarówno pozytywne, jak i negatywne. To kolejny powód, dla którego warto przyglądać się komentarzom - możesz zweryfikować, czy faktycznie opisana sytuacja miała miejsce.

Po zalogowaniu w Krajowym Centrum Pacjenta możesz odpowiadać na opinie, dzięki czemu pacjenci będą Cię postrzegać jako osobę bardziej profesjonalną. W tym celu kliknij w Opinie w menu z lewej strony, znajdź interesującą Cię opinię, a następnie kliknij dodaj odpowiedź i wpisz treść.

Dodawanie odpowiedzi na opinię

Szczegółową pomoc znajdziesz również tutaj.

Jak reagować?

Wbrew pozorom, pojedyncza negatywna opinia najczęściej buduje tylko Twoją wiarygodność w oczach potencjalnego pacjenta, zamiast ją umniejszać - pacjenci najczęściej wyważają swoją ocenę specjalisty na bazie wszystkich komentarzy, nie tylko jednego negatywnego.

Jeżeli krytyka jest uzasadniona, najlepszym wyjściem jest wyjaśnienie swojego zachowania (np. przełożenie wizyty na kilkanaście minut przed terminem wynikało z awarii Twojego samochodu) oraz przeproszenie za zaistniałą sytuację. Umocni to Twój wizerunek jako osoby angażującej się w swoją pracę oraz dążącej do perfekcji i potrafiącej z godnością przyjąć negatywną ocenę.

Nieuzasadnione opinie

Jeżeli uważasz, że negatywny komentarz, który znalazłeś w serwisie KCP.PL, jest nieuzasadniony i tylko narusza Twoje dobre imię, nie wdawaj się w niepotrzebne dyskusje z pacjentami – nie podchodź do takich opinii emocjonalnie. W takim przypadku lepiej użyć funkcji Zgłoś naruszenie, widocznej przy każdej wystawionej Tobie ocenie.

Zgłaszanie naruszenia

Jeżeli masz pytania lub wątpliwości, podziel się nimi w komentarzu lub wyślij na adres [email protected].

 

KCP.PL
zobacz inne artykuły

Na naszym forum

Podyskutuj na forum o tym artykule

Komentarze