Wyszukaj lekarza

z bazy ponad 100 tys. specjalistów

Jak się zmotywować do ćwiczeń?

Kategoria | Fitness i sport
Jak się zmotywować do ćwiczeń?

Motywacja i jej brak

Jedni konsekwentnie realizują program treningowy i przestrzegają diety. Inni rezygnują z prawidłowego odżywiania lub ćwiczeń już po krótkim czasie. Dlaczego tak się dzieje? Najczęściej przyczyna tkwi w motywacji. Jak ją znaleźć i zrobić, gdy jej brak?

Dlaczego ćwiczę?

Skąd czerpać motywację do ćwiczeń? Wiele osób zadaje sobie to pytanie. Ludzie często na początku podchodzą z entuzjazmem do treningów i diety, ale bardzo szybko się zniechęcają. Znajdują rozmaite wymówki, jak brak czasu, brak widocznych efektów w krótkim czasie. Niektórzy twierdzą, że winowajcą jest lenistwo, jednak zwykle jest to po prostu brak odpowiedniej motywacji.

Znalezienie prawdziwej motywacji pozwoli utrzymać się na obranym kursie przez długi czas. Jednak należy odszukać tę najczęściej głęboko ukrytą. Może wymagać to sporo refleksji, ale jeżeli masz problemy z systematycznością treningów i diety, warto poświęcić na to czas i odnaleźć swoje "dlaczego". Dlaczego chcesz ćwiczyć? Żeby lepiej wyglądać? A dlaczego chcesz lepiej wyglądać? Zadaj sobie wiele takich pytań, aż w końcu znajdziesz swoją najgłębszą motywację. Świadomość jej pomoże z zapałem podchodzić do ćwiczeń.

Trening bez motywacji

A co jeżeli nie możesz znaleźć motywacji i w ten sposób? Być może poszukiwania zajmą więcej czasu. A na razie warto wypróbować inną metodę. Zaplanuj sobie każdy dzień treningowy ze szczegółami, wpisując w rozkład dnia konkretne posiłki i czas na ćwiczenia. Następnie przestań do treningu i diety podchodzić w sposób emocjonalny, a zacznij traktować jako rutynową czynność, jak np. prysznic czy mycie zębów. Te zadania nie wiążą się z żadnymi uczuciami – po prostu je robisz.

W ten sam sposób podejdź do ćwiczeń. Wstajesz rano, jesz śniadanie, idziesz poćwiczyć, a potem do pracy. Następnie o określonej godzinie jesz (zdrowy) posiłek. Po kilku dniach organizm przyzwyczai się do takiego trybu życia i stanie się to po prostu nawykiem.

Czy takie podejście jest równie dobre jak bycie zmotywowanym do treningów? Nie. Ćwiczenie z pasją i zaangażowaniem jest zawsze lepsze. Jednak rutynowy trening bez motywacji z pewnością przyniesie więcej korzyści niż brak ćwiczeń. A w momencie, gdy odpowiesz sobie na pytanie, dlaczego naprawdę chcesz prowadzić zdrowy tryb życia, będziesz przygotowana pod względem organizacji czasu.

KCP.PL
zobacz inne artykuły

Na naszym forum

Podyskutuj na forum o tym artykule

Komentarze

Wyszukaj swojego lekarza