Wyszukaj lekarza

z bazy ponad 100 tys. specjalistów

Artykuły medyczne - dieta

Niekoniecznie light

Kategoria | Dieta
Produkty typu light są coraz bardziej popularne, zwłaszcza wśród osób dbających o linię i odchudzających się. Żywność ta jest szeroko reklamowana, a kolejne produkty zyskują swoją „lekką” wersję. Co warto o nich wiedzieć?
Czytaj artykuł

Suplementy diety - czy naprawdę ich potrzebujesz?

Kategoria | Dieta
W ostatnich latach na całym świecie zaobserwowano wzrost ilości przyjmowanych suplementów diety oraz substancji roślinnych. Pacjenci często nie zdają sobie sprawy z tego, że preparaty, które kupują w aptece bez recepty i zażywają mogą mieć jakiekolwiek działania niepożądane lub wykazywać interakcje z lekami. W związku z tym nie informują lekarzy o przyjmowanych preparatach, co w niektórych przypadkach może mieć wpływ na diagnostykę oraz wdrożoną przez lekarza terapię. Wobec zaistniałego problemu, należy zdawać sobie sprawę, że edukacja zarówno pacjentów jak i lekarzy w kwestii suplementów diety jest konieczna.
Czytaj artykuł

Najlepsza dieta na odchudzanie

Kategoria | Dieta
Chcesz zgubić kilka kilogramów? Zastanawiasz się, z której diety skorzystać – 1000 kcal, frutariańskiej, wegetariańskiej, a może kopenhaskiej? Oto, co należy wiedzieć o wyborze odpowiedniej diety.
Czytaj artykuł

IF – niekoniecznie sześć posiłków

Kategoria | Dieta
IF (Intermittent Fasting), czyli sposób żywienia zwany popularnie „Jem/Nie jem”, zaprzecza dzisiejszym trendom w dietetyce. Na czym polega ta metoda odżywiania i o czym należy pamiętać podczas jej stosowania?
Czytaj artykuł

Witamina D dla dorosłych i dla dzieci. O korzystnym, wielokierunkowym działaniu na organizm

Kategoria | Dieta
Witamina D należy do grupy witamin rozpuszczalnych w tłuszczach. Główne jej działanie polega na regulacji gospodarki wapniowo–fosforanowej organizmu, co odbywa się poprzez wpływ na jelita, kości i nerki, a niedobór witaminy D jest głównym czynnikiem rozwoju krzywicy, osteoporozy i osteomalacji. Nie jest to jednak jedyna funkcja witaminy D. Wyniki badań pokazują, że witamina D ma zdolność wielokierunkowego, korzystnego działania na układ immunologiczny.
Czytaj artykuł

Fleksitarianizm - elastyczne i zdrowe odżywianie

Kategoria | Dieta
Zdrowa dieta powinna obfitować w produkty pochodzenia roślinnego. Warzywa i owoce zawierają mnóstwo witamin i innych składników niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu, których często nie ma w produktach pochodzenia zwierzęcego. Z tego powodu wiele osób zaczyna stosować diety wegetariańskie. Jednak mięso i ryby także są potrzebne organizmowi. Jak pogodzić jedno z drugim?
Czytaj artykuł

Otyłość - dowiedz się więcej, zrzuć więcej!

Kategoria | Dieta
Otyłość jest uważana za pandemię XXI wieku. O otyłości mówimy, gdy wskaźnik BMI (tj. wartość masy ciała w kg/wzrost w m ^2) wynosi >30kg/m^2. Podstawowym powodem jest dodatni bilans energetyczny prowadzący do wzrostu masy ciała. W związku z tym podstawowe zasady redukcji masy ciała oparte są na utrzymaniu zrównoważonego bilansu energetycznego poprzez spożywanie odpowiedniej ilości i jakości pokarmu oraz regularną aktywność fizyczną. Często działania takie wymagają całkowitej zmiany stylu życia, stąd czynniki psychologiczne jak stała, silna motywacja oraz wsparcie otoczenia pełnią kluczową rolę w walce z otyłością lub nadwagą.
Czytaj artykuł

Suplementy - leki na wszystko?

Kategoria | Dieta
Statystyki wskazują, że Polacy z każdym rokiem zażywają coraz więcej suplementów diety. Choć najczęściej kupowanymi są te środki, które mają poprawić wygląd lub pomóc schudnąć, na liście chętnie spożywanych znajdują się też preparaty witaminowe czy z magnezem.
Czytaj artykuł

Utrzymaj wagę w trakcie Świąt

Kategoria | Dieta
Boże Narodzenie sprzyja przejadaniu się. Wigilijna kolacja to mnogość wysokokalorycznych potraw, a kolejne dni Świąt również spędzamy w dużej mierze na jedzeniu. Wszystko to sprzyja nabieraniu kilogramów, które nierzadko próbujemy potem w szybkim tempie stracić – przed zabawą sylwestrową. Co robić, aby zmniejszyć ryzyko przytycia?
Czytaj artykuł
1 3

Wyszukaj swojego lekarza